FAQ

Vanligt förekommande frågor

Vi har sammanställt en lista med frågor som våra kunder ofta ställer. Vi hoppas att de hjälper dig! Tveka inte att kontakta oss – vår kundtjänst hjälper dig gärna både på svenska och finska.

Om du märker att du beställt fel storlek, vänligen kontakta vår kundtjänst via chatt, telefon eller e-post. Då kan vi ändra din beställning snabbt och smidigt.
Ja, det går bra att beställa via telefon eller e-post, men i första hand önskar vi att du gör din beställning via vår webbutik. Vid telefonbeställning inom Finland skickas försändelsen som postförskott (avgift 14,90 €). Till Sverige skickar vi först en betalningslänk via vår betalningsoperatör. När vi mottagit betalningen skickas din försändelse.
  • Finska nätbanker och kreditkort
  • Klarna faktura och delbetalning
  • Svea faktura och avbetalning
  • PayPal
Presentkortets kod löses in i kundvagnen under fältet för rabattkod. Presentkortet måste användas i sin helhet och gäller tills det har använts. Observera att rabattkoder inte kan användas tillsammans med presentkort.
Rabatt- och kampanjkoder löses in i fältet "Ange rabattkod" i kundvagnen. Endast en kod kan användas per beställning.
Kontakta Klarna kundtjänst endera per telefon eller deras applikation.
Om du returnerar endast en del av produkterna, vänta på en ny faktura med uppdaterade uppgifter. Logga in på Klarna webtjänst innan förfallodatumet och meddela om retur för att undvika påminnelseavgifter.
Ja, Meritta Bra är ett 100 % finländskt familjeföretag. Vår kundtjänst finns i Finland och betjänar dig snabbt och vänligt – både på finska och svenska. Vår kundtjänst betjänar vardagar 8-16 svensk tid. Andra tider når du oss via e-post, info@merittabra.fi.
Leveranstiden är normalt 3–14 vardagar. Vid beställningsvaror kan det ta längre. Kontakta kundtjänst för exakt leveranstid.
  • Postpaket Bring 79,00 SEK paketboxar och ombud
  • Brevförsändelse (Finland) 3,90€ (inte för vadderade produkter)
  • PostNord paket (Finland) 5,90€ till serviceställe eller automat
  • Postpaket (Finland) 7,90€ till serviceställe eller automat
  • Hemleverans (Finland) 11,90€ (Posti kontaktar för tidsbokning)
  • Avhämtning i butik 0€ (Kotka eller Lovisa)
Meritta Bra Oy har ett skattegränsnummer utfärdat av Tullen, vilket möjliggör särskilda arrangemang för leveranser till Åland. Detta innebär att moms eller tullavgifter inte tas ut separat av kunden för produkter som levereras till Åland. Tack vare skattegränsnumret hanteras leveranserna smidigt utan extra kostnader för kunden. Observera dock att momsen inte automatiskt dras av i webbutikens kassa vid beställningar till Åland, eftersom momshanteringen sköts av vårt företag.
Packa produkterna noggrant, fäst returadressen och lämna paketet till Brings ombud (Sverige) eller PostNord eller Postis (Finland) serviceställe. Returer kan inte lämnas i automat. Retur kan även göras i våra butiker.
Fyll i bytesblanketten som följer med försändelsen. Produkten kan bytas till valfri annan produkt. Kontakta kundtjänst via chatt eller telefon för snabbare hantering.
Du får 10 % rabattkoden i bekräftelsemeddelandet efter att du har beställt nyhetsbrevet. Vi skickar nyhetsbrev ungefär en gång i veckan.